STILORD - O NAS: Nasze doświadczenie,
nasza produkcja,
nasz zespół!
ROZDZIAŁ I
Nie ma jeszcze ani torby, ani ekspresu do kawy, ale jest już pomysł! Czyli jak to wszystko się zaczęło.Historia naszej firmy nie zaczyna się od żadnej szczególnej daty, ale od świeżo upieczonego absolwenta, którego czeka zadanie: znalezienie niedrogiej torby do pracy. Bardzo szybko okazało się, że nie jest to takie proste. Przekonał się o tym Max, pomysłodawca i założyciel STILORD, już na początku swojej kariery zawodowej. Stanął przed problemem nie do rozwiązania: wszystkie torby, które znalazł, były albo zdecydowanie za drogie, albo przeciętnej jakości.
Historia ma miejsce w 2007 roku, kiedy to młody absolwent Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Aachen rozpoczyna
swoją pierwszą pracę jako asystent kierownika dużego przedsiębiorstwa i chce się dobrze zaprezentować przed
kolegami z pracy.
Co pomaga podkreślić profesjonalny wygląd pierwszego dnia w pracy ? Max już wtedy wiedział:
reprezentacyjna, skórzana torba!
Ruszył więc na zakupy. Ale gdzie znaleźć odpowiednią torbę? Sklepy internetowe ze skórzanymi torbami wówczas
jeszcze nie były popularne. Po długich poszukiwaniach w centrum niemieckiego Aachen, Max zdecydował się na
klasyczną czarną teczkę wykonaną z bydlęcej skóry. Niestety okazało się, że ta wytrzymała w pracy krócej niż on
sam. Tak, po prostu się rozwaliła. Cena? 249€, czyli nieco ponad 1000 zł. Torba zakończyła swój żywot po 7
miesiącach użytkowania. Nie musimy sobie nawet wyobrażać frustracji Maxa.
Zaledwie kilka lat później, w wieku zaledwie 26 lat, młody, zmotywowany i jeszcze niedoświadczony przedsiębiorca
postanowił założyć własną firmę.
Pojawiły się co najmniej trzy wyzwania:
To jest handel internetowy: Czy Internet nadaje się do prowadzenia tego biznesu?
Jest sam: Z kim będzie pracował? Już nie mówiąc, że sam już nie miał nawet swojej własnej torby!
Nie ma ekspresu do kawy: I jak tu zostawać po godzinach?
ROZDZIAŁ II
Pierwsze torby i -kawa rozpuszczalna
Pierwsze torby i… kawa rozpuszczalna. Tam, gdzie istnieje wiele wyzwań, potrzebne są kreatywne rozwiązania. Jeden problem rozwiązał się dość szybko: zaraz po zatrudnieniu pierwszego pracownika pojawił się czajnik i kawa rozpuszczalna - a razem z nimi, praca po godzinach :)
Ale wróćmy do rzeczy istotnych: minęło już kilka lat od momentu kiedy Max kupował skórzaną torbę do swojej
pierwszej pracy a Internet nadal świecił pustkami. Przynajmniej jeżeli chodzi o sprzedaż toreb. Było w tej
sytuacji tylko jedno wyjście. Nasza produkcja i doświadczenie:
Jeśli nie ma gotowego rozwiązania dla jakiegoś problemu, to trzeba wziąć sprawy w swoje ręce. Następny logiczny
krok? Nawiązywanie kontaktów! Duże targi wyrobów skórzanych w Mediolanie wydawały się idealną okazją, żeby
zdobyć kontakty w branży i poznać dostawców.
Plan był prosty: nawiązać kontakty ze znanymi markami skórzanymi i sprzedawać ich produkty w Internecie. Po
początkowej euforii szybko jednak pojawiło się rozczarowanie. Zamiast otwartego przyjęcia i entuzjazmu dla
nowego kanału sprzedaży, dostaliśmy zimny prysznic. Nasze pomysły sprzedaży skórzanych toreb w sieci, nie
zyskały aprobaty u znanych dostawców.
Tak naprawdę, do dzisiaj nie wiemy dlaczego. Być może znani wówczas producenci produktów skórzanych nie
dostrzegli potencjału sprzedaży internetowej, lub nie chcieli, aby ich klienci mogli w łatwy i przejrzysty
sposób porównywać jakość i ceny produktów. W każdym razie, niezależnie od powodów odrzucenia naszych pomysłów,
chcielibyśmy w tym miejscu podziękować wszystkim tym, którzy powiedzieli „nie”. Nic nie dzieje się bez
przyczyny!
Zaczęliśmy burzę mózgów. Rozczarowanie stało się dla nas inspiracją. Zrobimy to lepiej! A przede wszystkim sami! Ale jak? Od oficjalnych urodzin STILORD’a w dniu 6 sierpnia 2014 r. kierujemy wartościami, zapoczątkowanymi przez Maxa:
Wzornictwo, praktyczność i trwałość naszych skórzanych toreb są na pierwszym miejscu. Minimalistyczne, ponadczasowe elementy dla nas i kolejnych pokoleń - to dla nas sprawa honoru!
Nasze produkty nie są tworzone na papierze - lubimy inspirować się naturą, przedmiotami codziennego użytku i całym światem.
Trwałość produktów odpowiada podstawowej idei zrównoważonego rozwoju. Produkt, który może być używany przez wiele lat, wytwarza mniejszy ślad węglowy i tym samym jest mniej szkodliwy dla środowiska. W ten sposób dbamy o odpowiedzialny, zrównoważony rozwój.
ROZDZIAŁ III
Start-upowe życie: Pierwsze sukcesyi pierwszy ekspres do kawy
Na Wikipedii czy na innych stronach internetowych istnieje wiele definicji start-upów. My mamy swoją własną: Max
wciąż pakuje zamówienia, a nasz jedyny pracownik marketingu uczy się Photoshopa na szybkim weekendowym
kursie i nie może ukryć zaskoczenia, gdy po raz pierwszy rozmawia przez telefon z prawdziwym
klientem.
W krótkich przerwach, parzymy kawę – jesteśmy już dumnymi posiadaczami przelewowego ekspresu do kawy.
Nowi pracownicy, koledzy i przyjaciele szybko dołączają do zespołu: wsparcie jest pilnie
potrzebne – sprawy idą dużo lepiej niż się spodziewaliśmy. Nasz zespół jest młody, jeszcze niedoświadczony, ale
zmotywowany do podejmowania wyzwań, podbijania rynku i rozwijania produktu.
Dla nas start-up oznacza przede wszystkim ducha zespołu, mnóstwo pracy i jeszcze więcej nauki. Oznacza też klopsikowe wtorki, kebabowe czwartki i wspólne przerwy na kawę. Mamy nawet wyznaczonego kolegę, który składa zamówienia dla całego zespołu – co czwartek to Max stawia nam wspólną ucztę. Dzisiejsza faktura jest zbliżona do ceny pierwszej torby Maxa, z tą różnicą, że tym razem są to znaczniej lepiej zainwestowane pieniądze, przynajmniej z naszego punktu widzenia.
Krótka dygresja: Dlaczego skóra?
Skóra jest tradycyjnym produktem, który był rozwijany i doskonalony przez tysiące lat. Cieszymy się i jesteśmy
dumni, że możemy być częścią tej tradycji i w odpowiedzialny sposób przenieść to rzemiosło do
współczesności.
Produkty skórzane są uosobieniem odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych. Powstały
one dawno temu, jeszcze zanim słowo recykling było odmieniane przez wszystkie przypadki. Znajdziemy tu tylko
produkty wykonane z prawdziwej skóry. Dbamy szczególnie o zachowanie naturalnego charakteru skóry. Jednego
jesteśmy pewni: skóra jest piękna z natury - a z czasem staje się coraz piękniejsza.
Nasza produkcja i zaangażowanie
Jako niemiecki start-up czujemy się odpowiedzialni za dobór naszych zagranicznych partnerów. Dbamy o to, aby
nasze zakłady produkcyjne były certyfikowane zgodnie z normą SA8000. Certyfikat ten jest dokumentem
międzynarodowym, który zapewnia przestrzeganie uczciwych warunków pracy.
Wierzymy, że każdy z nas może dać bardzo wiele za pomocą małych rzeczy. Z tego powodu
wspieramy organizacje non-profit, takie jak instytucje prowadzące badania nad komórkami macierzystymi,
hospicja, schroniska dla zwierząt i wiele innych. Aby sprawić przyjemność naszym klientom i naszej
społeczności, regularnie organizujemy konkursy i loterię bonów STILORD na naszych kanałach społecznościowych.
ROZDZIAŁ IV
Nadal rodzinna atmosfera- ale już z automatycznym ekspresem do kawy
A jak to wszystko wygląda dzisiaj? W dużym skrócie: biuro jest większe, magazyn jest większy, pragnienie kawy też. Tak jak nasze procesy, nasz ekspres do kawy jest teraz w pełni zautomatyzowany! Mimo, że mamy teraz nowe, osobne działy do obsługi klienta, wysyłki, marketingu i IT, jedna rzecz zawsze pozostanie taka sama: duch naszego zespołu i oryginalne wartości Maxa:
Naturalne, minimalistyczne, ponadczasowe produkty, które inspirują - to jest to, nad czym pracujemy każdego
dnia! Kiedy widzimy nasze torby wśród naszych znajomych, na Facebooku, Instagramie czy na ulicy - to największa
nagroda, jaką możemy otrzymać!
Ale jako młoda firma nigdy nie przestajemy się uczyć.
Ciągle się rozwijamy, mamy wizje, plany i cele na przyszłość!
Aby inspirować naszych klientów na całym świecie nowymi wzorami, pracujemy dzień po dniu nad nowymi stylami,
rodzajami i kolorami skóry.
To, co z powodzeniem rozpoczęliśmy już w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii, chcemy
teraz eksportować na cały świat – stylowe i wysokiej jakości torby z prawdziwej skóry! Dlatego oprócz ciągłego
poszerzania asortymentu naszych produktów stawiamy przede wszystkim na internacjonalizację.
Nasza wizja: od start-upu do rozpoznawalnej międzynarodowej marki!
Nasz zespół
Zaprojektowany w Niemczech.
Zainspirowany przez świat.